Wie zijn wij

Wij zijn de Scouting Nico Steenbeekgroep. We bestaan sinds 1982. Onze groep is onderverdeeld in 6 speltakken. We werken uitsluitend met vrijwilligers die zich steeds weer met veel enthousiasme inzetten voor alle jeugdleden. Dit zijn bijvoorbeeld stafleden, bestuursleden, groepsbegeleiding, praktijkbegeleiding en andere vrijwilligers die verschillende hand- en spandiensten verrichten. We zijn altijd op zoek naar nieuwe vrijwilligers en dan vooral nieuwe leiding, dus heb je interesse, laat het ons weten via het contactformulier.

Onze scouting zit in een oude boerderij in IJsselstein, aan de Panoven nummer 10. We organiseren onze activiteiten zowel binnen het gebouw als op het terrein buiten, maar gaan ook geregeld van het terrein af de binnenstad in of naar het bos verderop.

Wij hebben onze naam te danken aan de heer Nico Steenbeek. Wil je wat meer lezen over zijn geschiedenis? Lees dan eens verder onder ‘Wie was Nico Steenbeek?’.

We zijn als vereniging lid van Scouting Nederland. Dit is de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van het land. De landelijke scouting is onderverdeeld in verschillende regio’s. Wij horen bij Regio Drie Rivieren. Scouting staat voor uitdaging en biedt leuke en spannende activiteiten waarmee iedereen wordt uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen. Meer informatie over Scouting Nederland is te vinden via: https://www.scouting.nl/.

Wat doen we als groep?

De Scouting Nico Steenbeekgroep biedt wekelijks opkomsten voor alle jeugdleden tussen de 5 en 18 jaar. De opkomsten worden georganiseerd met de eigen speltak, maar ook samen met andere speltakken of de gehele groep. Naast de wekelijkse opkomsten wordt er met regelmaat een weekendkamp georganiseerd en gaan de speltakken één keer per jaar op zomerkamp in binnen- of buitenland.

Scouting is bij ons meer dan alleen opkomsten en kampen. We organiseren door het jaar heen verschillende groepsactiviteiten. Hierover kan je meer lezen onder ‘Groepsactiviteiten’.

Welke speltakken zijn er?

Door hierboven op de naam van de betreffende speltak te klikken of door via het linkermenu naar speltakken te gaan, kan je meer informatie vinden over de verschillende speltakken.